Marian Vasile, consilier PNL: „Mă urc în tramvai şi nu ştiu dacă ajung la timp la servici, pentru că nu ştiu ce program are basculanta!”...

Şedinţa lunară a Consiliului Local Craiova de azi, 25.03.2021, a aprins spiritele şi discuţiile în contradictoriu la cel puţin trei puncte de pe ordinea de zi.

fon

Propunerea de prelungire a duratei mandatului de administrator la Pieţe şi Târguri Craiova a lui Alin Mărăcine, a fost contrată de consilierul Cezar Drăgoescu, care a spus: „Am văzut acest punct pe ordinea de zi şi, sincer, m-a surprins că se doreşte prelungirea mandatului domnului Mărăcine, am văzut şi acel aşa-zis raport de activitate – pentru că toate aceste rapoarte sunt, de fapt, nişte simulări ale realităţii. Nu am văzut, în ultimii patru ani, de când domnul Mărăcine este director la Pieţe şi Târguri, nici un fel de viziune – este o lipsă crasă de viziune a acestuia! Pieţe şi Târguri este un SRL: nu am văzut să aplice pentru nici un fel de program european, modul în care arată pieţele şi târgurile din Craiova este deplorabil şi acolo se reflectă cel mai clar activitatea domniei sale! La o simplă căutare pe Google, dumnealui putea vedea cum arată o piaţă din Uniunea Europeană; deci nu văd de ce ne grăbim să-i prelungim mandatul cu încă patru ani. Propun o prelungire a mandatului de trei-patru luni, timp în care să organizăm un concurs şi poate se vor prezenta oameni cu nişte planuri de management, poate găsim pe cineva mai competent pentru această funcţie”.

Ca răspuns la criticile care i s-au adus, Alin Mărăcine a opinat că „nu a avut axe de finanţare pentru modernizarea pieţelor”, fiind contrazis de consilierul liberal Marian Vasile, care a spus că „nu a venit niciodată în faţa Consiliului Local să solicite sprijin pentru finanţarea unor proiecte de modernizare şi eficientizarea activităţii în pieţele şi târgurile din Craiova”.

Al doilea cartof fierbinte al şedinţei a fost cel legat de concedierea a 270 de angajaţi de la Salubritate, după ce S.C. IRIDEX a încheiat protocolul cu Primăria Craiova.

Teodor Sas, consilier PNL: „În şedinţele trecute ale Consiliului Local, am fost minţiţi, pentru că ni s-a spus că nimeni nu-şi va pierde locul de muncă. Ei bine, primarul Craiovei, când a spus acest lucru, a minţit! În protocolul încheiat cu actuala S.C. IRIDEX, se recomandă ca aceasta, la formarea viitoarei echipe, să preia şi personalul rămas disponibilizat, din cadrul fostelor servicii de salubrizare, din zona deservită”.

Marian Vasile: „Colegul meu acuză, pe bună dreptate, administraţia PSD, pentru acest dezastru! Primarul trebuia să cheme managerul societăţii şi să-i spună: Am înţeles, am pierdut activitatea de colectare, dar nu putem să nu dăm oamenii afară şi să prestăm alte servicii, către terţe instituţii – nu neapărat către Primăria Craiova, astfel încât să putem păstra locurile de muncă, noi fiind acţionarii acestei societăţi?!... În primul rând, acelui plan, înaintat de IRIDEX, nu trebuia să-i spună plan de eficientizare. Cel mai simplu a fost să daţi oamenii afară!

Răspunzând întrebărilor consilierilor, primarul Lia Olguţa Vasilescu a spus că cea mai mare parte dintre foştii angajaţi de la Salubritate ar fi fost – sau vor fi – preluaţi de IRIDEX, mai puţin vreo 20 de persoane, care ar fi refuzat să se angajeze la noua societate, din diverse motive.

Creşterea tarifelor de transport la R.A.T. Craiova a fost cel de-al treilea punct de pe ordinea de zi care a generat discuţii aprinse, consilierii liberali propunând o creştere etapizată a tarifelor la abonamente, până la 1 ianuarie 2022.

Marian Vasile: „Chestiunea asta cu care veniţi – că nu am crescut tarifele la R.A.T. Craiova de şase ani, după părerea mea, nu stă în picioare. Ca acţionar la R.A.T., aş fi de acord, dar, ca şi craiovean, nu sunt de acord, pentru că am văzut că, în ultimii şase ani, nu a crescut calitatea serviciilor. Adică, mă urc în tramvai şi nu ştiu dacă ajung la timp la serviciu, pentru că nu ştiu ce program are basculanta!... În momentul în care majorezi cu 25% preţul biletelor şi cu peste 50% preţul abonamentelor, descurajezi, practic, achiziţia de abonamente, or ştim cu toţii că pentru o companie, abonamentele sunt bune pentru o predictibilitate, pentru o previziune şi o bugetare. Deci, din punct de vedere al managementului la această instituţie, vreau să vă spun că managementul este praf, şi îmi permit să vorbesc pentru că sunt acţionar la această societate. Nu s-a îmbunătăţit calitatea serviciilor şi noi mărim preţurile către cetăţeni, nu există o componentă, pe termen mediu sau lung, corelată cu această mărire de tarif. Este lăudabil acest transport gratuit pentru copii, pe ideea descongestionării traficului, dar nu ştiu cum s-a ajuns la Şcoala Terraveda şi la Şcoala nr. 2?!... Poate trebuia să se înceapă, mai întâi, cu nişte şcoli din Craioviţa Nouă şi nu neapărat cu nişte şcoli private, sau mai puţin private, din centrul oraşului... Traficul se congestionează peste tot. Copiii craiovenilor au aceleaşi drepturi şi aceleaşi nevoi”.

Primarul Lia Olguţa Vasilescu a răspuns acestor interpelări arătând că, în ultimii şase ani, a crescut preţul combustibilului şi au crescut şi salariile angajaţilor, iar în ce priveşte calitatea transportului a spus că, în ultimii trei ani, au fost achiziţionate 38 de autobuze noi, din 2014 şi până acum, au fost achiziţionate 67 de autobuze noi, plus 8 autobuze noi, care acum se află în curtea RAT şi aşteaptă să li se finalizeze recepţia, iar până la sfârşitul anului vor fi încă 30 de autobuze noi.

Amendamentele aduse de consilierii PNL, la cele trei puncte de pe ordinea de zi, prezentate mai sus, au fost respinse, iar majoritatea PSD din Consiliul Local le-a aprobat în forma propusă iniţial.  

 

Ultimele știri