Se modernizeaza depoul de tramvaie

Contractul de finanțare pentru modernizarea depoului de tramvaie din Craiova a fost semnat, lucrările prinse în proiect privind atât reabilitarea clădirii cât și dotarea cu echipamentele necesare pentru întreținere și reparații.

mihai fifor

Totodată, potrivit reprezentanților Primăriei Craiova, instituție în subordinea căreia se află RAT Craiova, va fi modernizată și rețeaua de contact și de rulare din incinta depoului, pe o distanţă de 3 kilometri.

"Contractul are o valoare destul de mare. Este vorba de aproximativ 13 milioane de euro, sume nerambursabile, ceea ce reprezintă 98% din valoarea totală eligibilă a proiectului. Este o investiție care se adresează mobilității urbane, respectiv modernizare depou și stații de redresare alimentarea electrică a tramvaielor. Investița constă în reabilitarea clădirilor existente din incinta depoului, plus dotarea cu utilaje și echipamente aferente activității de întreținerea și reparația tramvaielor. Mai exact, se va interveni asupra unor clădiri din cadrul depoului - clădirea administrativă, hala de vopsitorie, spălătorie, decantor, stație de pompe, stația de întreținere, ateliere, boxele pentru rectificat bandaje, pentru lucrări de termo – izolare, recompartimentare, înlocuire tâmplărie pvc, hidroizolații. Mai există o altă componentă importantă – modernizarea căii de rulare în incinta depoului, respectiv se vor reabilita trei kilometri de cale de rulare.

O altă componentă este legată de înlocuirea unor instalații. Este vorba de înlocuirea instalației electrică de 0,4 KW, existentă, se va înlocui cu una nouă. Instalația de iluminat exterioară, de asemenea, se va înlocui în totalitate. Există o serie de dotări care se vor achiziționa pe proiect: mașini unelte necesare pentru reparații, macara pivotantă de 5 tone, instalație spălat tramvai, strung, instalație vopsire tramvai, presă verticală de 20 de tone, presă hidraulică de 400 de tone, strunguri, aparate de sudură, elevator cu opt coloane, rulant, de 5 tone. Proiectul este destul de complex și va rezolva problema întreținerii tramvaielor din Craiova", a explicat Marilena Bogheanu, director ADR SUD-VEST Oltenia.

Foarte important este ca și RAT Craiova să obțină creditul BERD, potrivit primarului Craiova, Mihail Genoiu."Îi transmit lui Sorin Manda, care este la RAT, să facă toate eforturile să își obțină creditul BERD pentru reabilitarea depoului de autobuze. Nu putem veni cu autobuze de ultima generație într-un depou de acum 30 de ani. Acolo este o întârziere, pentru că la drumul acesta, am plecat în aceeași zi, noi și RAT-ul. Noi cu cele 38 de autobuze, RAT-ul cu depoul de autibuze. La vremea respectivă, RAT-ul trebuia să ia și 10 autobuze. Noi am semnat contractul, am făcut licitația, am fabricat autobuzele și le așteptăm să vină, dar RAT-ul nu a semnat nici contractul cu BERD. Între timp, BERD nu mai finanțează autobuze și le-am solicitat să cumpere autobuzele în leasing financiar sau operațional, așa cum a făcut și Salubritatea. Deci RAT are de rezolvat acea componentă de 10 autobuze, pentru că au avut banii bugetați să și le cumpere, are obligația să rezolve problema cu depoul de autobuze. Vom ajunge la o flotă și la un serviciu RAT, datotrită acestor investiții pe care le-am semnat astăzi de mare calitate", a menţionat Genoiu.