Autobuzele electrice, cu mult în urma celor turcești. Greu cu licitațiile

Dacă pentru autobuzele Diesel Euro 6, cumpărate de la fabrica din Turcia, procedurile privind punerea lor în circulație sunt aproape gata, achițiziția celor electrice, 16 la număr, se dovedește a fi  o procedură mai greoaie. 

autobuz electric solaris

Firmele nu prea se înghesuie să participle la licitație motiv pentru care nici ofertele nu sunt variate iar procedura se tot reia. Miercuri, 25 din totalul de 38 de autobuze cumpărate de la turci au fost preluate de către reprezentanții RAT Craiova, urmând a intra pe trasee după ce se vor regla afișajul electronic. 

În prezent , se face și recepția pentru diferența de 13 autobuze, acestea din urmă sosind în Craiova în noaptea de luni spre marți.

Imediat după sărbători, am făcut formalitățile pentru a convoca astăzi Consiliul Local și a face această transmitere în administrare către RAT. Din acest moment, autobuzele pot să intre în circuit chiar de mâine, nu cred că mai sunt alte formalități decât împărțirea lor pe trasee, lucru pe care RAT cred că l-a și făcut, la această oră. Din informațiile mele, la această oră, se lucrează la a seta afișajele de la autobuze cu traseele pe care vor circula. Celelalte 13 autobuze au sosit în cursul nopții de luni spre marți și sunt deja în recepție, mai sunt de reglat anumite lucruri la ele. Nu am vrut să așteptăm după aceste formalități, pentru că atunci când o să fie gata vor intra și ele în trafic. Începem anul cu toate cele 38 de autobuze”, a menționat primarul Craiovei, Mihail Genoiu.

Mai greu este cu autobuzele electrice, licitația în cazul acestora fiind reluată, o singură firmă participând la etapa anterioară.

Licitația pentru cele 16 autobuze electrice a fost reluată din cauza faptului că un singur operator a fost înscris. Nu a avut toate documentele în regulă și de aceea are loc o nouă procedură. Caietul de sarcini s-a urcat încă de ieri în sistemul electronic și va urma să se deruleze”, a mai spus primarul. 

Cu cele mai mari întârzieri rămâne însă proiectul privind lotul format din 30 de autobuze electrice.

Pe 11 februarie este termenul – limită de depunere a ofertelor pentru tramvaiele. Singurul lucru care este puțin mai îndepărtat și așteptăm acum să se facă o rectificare la nivelul Ministerului Dezvoltării este contractul cu cele 30 de autobuze electrice și sperăm noi ca și acela să primească finanțare. Mai rămâne pachetul de 10 autobuze pe care RAT va trebui să le achiziționeze și cred că vom avea un parc complet”, a conchis edilul.

În cee ace privește autobuzele vechi, dacă îndeplinesc criteriile, vor fi scoase din circulație și vor fi casate.