Gheorghe Nedelescu, director Termo Craiova: „Pentru sezonul rece care urmează noi am luat toate măsurile și sperăm să fie totul în regulă”

Debranșările de la sistemul centralizat de căldură și furnizare a apei calde nu ar mai trebui să reprezinte o problemă în Craiova, prețul gigacaloriei nu va crește în perioada următoare, iar Termo pare să fie pregătită pentru sezonul rece 2020-2021. Despre toate acestea a vorbit, într-un interviu, directorul Termoficării Craiova, Gheorghe Nedelescu.

nedelescu 1

Reporter: Vara este o perioadă a debranșărilor. Care a fost situația din acest an?

Gheorghe Nedelescu, director Termoficare Craiova: Și în acest an au fost înregistrate 900 de cereri pentru debranșare. Trebuie să spunem că au fost mai multe întrucât mai sunt persoane care nu trec pe la noi. Îi înțeleg perfect pe acești cetățeni. Nu trebuie să stabilim noi modul cum se încălzește fiecare. Cei care au avut nevoie să se debranșeze, noi am fost deschiși, am acceptat acest lucru. Ei nu au contract cu noi, ci cu asociația de proprietari. Dacă pe mine asociația mă cheamă să constat, să fac proces verbal că s-a debranșat cineva, eu mă deplasez și fac process verbal fără nicio problemă. Noi avem un contor la intrare în bloc. Câți metri înregistrează, atât băgăm la plată. Este treaba asociației la cât împarte acel consum. Este adevărat că acolo unde au rămas puțini abonați, sistemele se dezechilibrează. Ar fi bine ca în astfel de situații să se debranșeze și restul. Noi nu ne opunem debranșărilor.

Rep.: Câți craioveni mai sunt branșați, la ora actuală, la sistem?

G.N.: În ciuda acestor debranșări, nu stăm rău. Avem 53.000 de apartamente branșate și 467 de agenți economici. Pentru Termo nu e o problemă. Mai greu este unde avem capete de rețea, unde au rămas doi, trei abonați. Acolo avem problemă mare pentru că produc pierderi mari și nici noi nu putem să oferim condiții foarte bune.

Rep.: Se apropie sezonul rece. Anul trecut au tot fost probleme, Termo fiind intermediar între Complexul Energetic Oltenia și consumator. Ați discutat despre cum se va asigura căldură în locuințe?

G.N.: Noi am creat un dispecerat aparținând Termo, cu telefonul cetățeanului 0351914. Intervenim non-stop. Noi nu am avut probleme deosebite, sezonul trecut, ca să întrerupem căldura sau apa caldă. Este adevărat că am avut câteva intervenții foarte mari când aproape jumătate din oraș a rămas fără căldură, dar toate au fost din cauza Complexului Energetic Oltenia. Pentru sezonul rece care urmează noi am luat toate măsurile și sperăm să fie totul în regulă.

Rep.: Ce relație mai aveți cu Complexul Energetic Oltenia?

G.N.: Începând cu 01 martie, anul acesta, noi plătim cu o lună în avans către CEO. Aceasta a fost condiția încheierii unui nou contract. Fac apel la cei care sunt abonați la noi să înțeleagă și să își plătească dările. Am mai plătit și din datoria veche și plătim acum în avans pentru serviciile lor. Aceasta a fost condiția.

Rep.: Care sunt avantajele acelor familii care aleg să rămână branșate la sistem?

G.N.: Avantaje foarte mari sunt unde sistemul este centralizat. Acolo unde nu s-au debranșat multe persoane. Cele mai bune rezultate le avem în cartierul Valea Roșie. Acolo s-au debranșat maximum 3% dintre cei care sunt abonații noștri. Am avut și un punct termic în Brazdă unde aveam 80 de abonați. Acest punct nu putea să fie nici rentabil și nici oamenii nu erau mulțumiți. Atunci am făcut o mică investiție. Am anulat tot punctul și pe cei 80 de abonați i-am branșat la un alt punct termic. Faci acest lucru însă unde punctele sunt apropiate ca distanță.

Rep.: Despre prețul gigacaloriei sunt vești?

G.N.: Nu sunt indici că va crește. Din 01 iulie 2019 este același preț. Ca să crească trebuie să ai o documentație la ANRE, dar nu este cazul. Termo Craiova nu a cerut nicio mărire de preț. Gigacaloria nu se scumpește.

Rep.: Legat de investiții, s-a mai făcut ceva în municipiul Craiova, în privința sistemului de încălzire?

G.N.: Am dezafectat rețele, fiind vorba de kilometri de rețea pe care i-am dezafectat. În Brazdă, de exemplu, pe o singură rețea am dezactivat patru kilometri de rețea. Încercăm să reducem aceste pierderi. Am achiziționat pompe cu circulație variabilă. Montăm 50 de astfel de pompe, ceea ce însemană un lucru bun pentru rețea și implicit pentru confortul cetățenilor. Primăria a făcut investiții de peste un million de euro la Termo.

Rep.: Dacă tot vorbim despre situații financiare, asociațiile de proprietari mai au datorii către Termo?

G.N.: Eu am o relație bună cu asociațiile. Le-am spus că ușa le e deschisă, vorbim la telefobn și încercăm să rezolvăm problemele când apar. Sunt asociații care au mentenanță cu o firmă, dar dacă se întâmplă ceva noaptea, într-un apartament, cu un calorifer, de exemplu, noi nu am spus nu. Intervenim indiferent de oră, facem o izolare, până intervine firma. Partea mai puțin bună este că încă mai avem datorii mari. Mi-aș dori să înțeleagă și să achite. Când vom ajunge la faliment toate se vor da la recuperatori și nu va fi ușor nici atunci. Avem, în schimb, și asocițaii care plătesc totul la zi și altfel lucrezi cu ele.