„Eco-Școala”, program derulat cu succes la Grădiniṭa cu Program Prelungit „Floare Albastră” Craiova

„Eco-Școala”, program derulat cu succes la Grădiniṭa cu Program Prelungit „Floare Albastră” Craiova

Înscrisă încă din anul 2007 în Programul Mondial „Eco-Școala”, Grădiniṭa cu Program Prelungit „Floare Albastră” Craiova desfășoară o bogată activitate pe teme ecologice.

eco scooala 2

Scopul proiectului este stimularea și dezvoltarea capacității de investigare și cunoaștere a mediului înconjurător pentru formarea și educarea conştiinţei ecologice prin acţiuni de îngrijire, protejare şi ocrotire a mediului, cât şi sprijinirea copilului în crearea şi menţinerea unui mediu natural propice.

Despre mediul ce-i înconjoară, copiii învaţă observând. Experimentând ceea ce învaţă, ei îşi dezvoltă comportamente dezirabile ce vin în sprijinul conturării unei personalităţi cu o conduită ecologică. Având în vedere că protectia mediului devine tot mai mult una dintre cele mai importante preocupari ale societatii contemporane, este important ca noi, cei care avem misiunea de a educa pe cei mici, sa le conturam o constiinta ecologică”, a precizat Mădălina Ungureanu, profesor coordonator al proiectului Eco-Școala.

Aceasta mai spune că participând la acțiuni legate de mediu, preșcolarii învață să îl respecte și să îl ocrotească.

eco scooala 3

Deoarece degradarea continuă a mediului este tot mai vizibilă, un gând ar trebui să devină tot mai constant pentru orice fiinţă raţională care trăieşte pe pământ şi anume acela de a face tot ce se poate în sprijinul ocrotirii naturii. Preșcolarii care vin în contact cu natura prin desfăşurarea diferitelor activităţi pe teme ecologice, învaţă să o respecte, să o iubească şi apoi să o ocrotească”, a menționat Ungureanu.

Activităṭile desfăşurate în cadrul programului au avut caracter preponderent practic. Au stârnit interes în rândul micuților, evidenţiind creativitatea, implicarea, spiritul de echipă, competitivitatea.

Totodată, mai spune educatoarea, foarte importantă a fost și implicarea părinților.

Un factor important în realizarea acestui program îl constituie părinţii, implicaţi direct în educaţia copiilor şi în conştientizarea importanţei acţiunilor de mediu ale copiilor. Părinţii oferă un exemplu de voluntariat copiilor şi comunităţii în educaţia pentru mediu. Prin acţiuni comune cu acestia,  am încercat formarea la preșcolari a unor deprinderi, comportamente şi atitudini de îngrijire, ocrotire şi protejare a naturii, prin respectarea unor norme şi reguli de minimă protecţie a mediului înconjurător.

Din toate activităţile desfăşurate, cei mici au învatat ca fiecare dintre noi contribuie în mod direct, prin actiunile noastre, la înfrumusețarea, păstrarea şi protejarea mediului. Am învățat că mediul are nevoie de ajutorul fiecăruia dintre noi şi niciun gest nu e prea mic pentru a avea un mediu mai curat, mai bogat şi mai sănătos. ÎMPREUNĂ, putem să demonstrăm că educația de mediu se concretizează în stilul nostru de viață, în curajul de a face schimbări benefice, capacitatea de a lua decizii responsabile și creativitatea de a aplica alternativele potrivite”, conchide Ungureanu. 

Grădinița „Floare Albastră” a primit, în anul 2018, și placheta „Eco-Schools”, recompensă pentru  activitățile derulate în cadrul proiectului Eco-Școala.

Coordonatoare ale proiectului, în cadrul unității de învățământ, sunt cadrele didactice Mihaela Ungureanu și Cristina Băloi.

eco scooala 1