Primăria Vâlcea: Cele şapte autobuze Mercedes Benz au ajuns la Râmnicu Vâlcea

Cele şapte autobuze Mercedes Benz, achiziţionate cu fonduri europene, au ajuns la Râmnicu Vâlcea, potrivit anunţului făcut de administraţia locală.

Merz

Primarul Mircia Gutău, alături de directorul ETA S.A., Andi Davidescu, de administratorul public Eusebiu Veţeleanu, de directorul departamentului de Programe Externe, Mirela Turcu şi de alţi reprezentanţi ai Primăriei municipiului, au participat, azi, 20 ianuarie, la prezentarea celor 7 autobuze Mercedes Benz achiziţionate în cadrul proiectului, cu finanţare europeană, „Construirea unei artere de legătură între Bulevardul Nicolae Bălcescu şi Bulevardul Tineretului, spre Nord, de la intersecţia acestuia cu strada Gib Mihăescu, inclusiv rampele aferente pasajului suprateran de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu şi achiziţionarea de autobuze cu combustibili alternativi”.

Procedura de selecţie a furnizorului acestor autovehicule a fost demarată în iunie 2019, iar după analiza celor trei oferte depuse, firma Mercedes Benz a fost desemnată câştigătoare cu autobuzele Conecto NGT, pentru care s-a semnat, în aprilie 2020, un contract de achiziţie în valoare de 14.365.959 lei (TVA inclus). Acest moment reprezintă punctul final al celei mai mari investiţii derulate în municipiul Râmnicu Vâlcea, în ultimele decenii (în cadrul căreia, la sfârşitul lunii noiembrie 2019, se dădeau în folosinţă rampele la pasajul suprateran de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu şi legătura între Bulevardele Tineretului şi Nicolae Bălcescu, prin strada Ferdinand), totodată unul dintre cele mai valoroase proiecte, cu finanţare nerambursabilă, accesate de Municipalitatea Râmnicului, în exerciţiul financiar european 2014 - 2020.

Cele 7 autobuze articulate, ce vor completa flota ETA S.A., compania de transport de călători ce funcţionează în subordinea Consiliului Local Râmnicu Vâlcea, oferă cele mai ridicate standarde asociate serviciilor publice de transport local moderne. Modelul Conecto NGT prezintă unele inovaţii de ultimă generaţie, cum ar fi sistemul de frânare antiblocare (ABS), sau Programul electronic de stabilitate (ESP). Motorul, alimentat cu gaz natural comprimat, este unul ecologic, cu o eficienţă foarte ridicată, cu un consum de combustibil mai mic cu 20% faţă de autobuzele vechi, cu emisii reduse de CO₂, în comparaţie cu motoarele care funcţionează cu motorină, arderea gazului fiind ecologică, iar funinginea, alte particule şi oxidul de sulf fiind, practic, nedetectabile, în gazele de eşapament. Totodată, reducerea zgomotului, de până la 4 dB (A), face ca acest autobuz să îndeplinească toate cerinţele de trafic urban, în acest moment.

Autobuzele articulate Conecto NGT pot transporta maximum 162 de persoane, ceea ce înseamnă costuri de exploatare mai mici pentru societatea ETA S.A. şi emisii mai mici per/ pasager. Acest model de autobuz se mai face remarcat prin zonele interioare mari, suprafeţe vitrate ample şi înălţime confortabilă în picioare, printr-un sistem puternic de aer condiţionat şi un concept modern de iluminat pentru habitaclu. Podeaua, complet coborâtă,  împreună cu sistemul de „îngenunchere”, la nivelul staţiei, permit o urcare/ coborâre facilă a pasagerilor, mai ales a celor cu mobilitate restricţionată; de asemenea, persoanele cu dizabilităţi beneficiază de o rampă de acces şi de un spaţiu interior pentru scaunul cu rotile.

Prin intermediul sistemului audio-video de informare a călătorilor, pe monitoarele din salon va fi afişată ruta de circulaţie, staţia care urmează şi timpul de sosire la următoarea staţie a vehiculului, precum şi următoarele staţii pe care se deplasează vehiculul. Sistemul audio va anunţa vocal staţiile în care urmează să oprească vehiculul cu minim 100 m înainte de a se ajunge în staţie. În sprijinul persoanelor cu deficienţe de vedere, care aşteaptă în staţie, autobuzele sunt  echipate şi cu difuzoare speciale de exterior, care să anunţe ce linie de transport deserveşte vehiculul şi în ce direcţie.

Alte sisteme moderne specifice autobuzelor Conecto de la Mercedes Benz sunt sistemul de numărare a călătorilor, sistemul automat de taxare prin intermediul validatoarelor duale pentru carduri, precum şi sistemul de supraveghere video la interior şi la exterior, compus din  9 camere digitale color, de înaltă rezoluţie, cu microfon încorporat, fapt de natură să garanteze o siguranţă suplimentară a călătorilor.

Compania ETA S.A. este beneficiara a încă două proiecte cu finanţare europeană, aflate în derulare: „Modernizarea staţiilor de îmbarcare / debarcare, echiparea mijloacelor de transport în comun şi dezvoltarea unui centru utilat cu un sistem de management al traficului general, în municipiul Râmnicu Vâlcea”, semnat în decembrie 2019, în valoare totală de peste 46,8 milioane lei (din care finanţarea nerambursabilă este de 45.9 milioane lei), care urmăreşte modernizarea infrastructurii de transport public, atât la nivelul autobuzelor, cât şi al sistemului de semnalizare rutieră, prin sincronizarea adaptivă a intersecţiilor semaforizate aflate de-a lungul traseelor de transport în comun, dotarea cu echipamente de solicitare de prioritate automată, atunci când vehiculele se află în întârziere, precum şi optimizarea reală a traficului rutier, la nivelul oraşului, ca urmare a adaptării, în timp real, a sistemului de semaforizare în ansamblu şi „Alinierea parcului ETA SA la cerinţele dezvoltării durabile”, semnat în mai 2020, în valoare totală de peste 77,7 milioane lei (din care 69,1 milioane lei fonduri nerambursabile), ce vizează reducerea poluării aerului, a emisiilor fonice şi a consumului energetic, prin achiziţionarea a 28 autobuze moderne, cu combustibil alternativ (gaz natural comprimat), precum şi modernizarea autobazei existente, inclusiv dotarea cu o staţie de alimentare cu GNC.