În cazul în care ne făceam griji pentru stadiul proiectului privind modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată Craiova - Calafat, despre care am scris luni, cei din Guvernul Nicolae Ciucă ne liniștesc. Și pentru ei, cum se întâmplă de ceva ani încoace, acest proiect este o prioritate, după cum anunță domniile lor, marți.
Ieri, în cadrul Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, s-a reluat discuția despre acest proiect, un „obiectiv de o importanță majoră nu doar pentru regiunea Sud-Vest a României, ci pentru întreaga Europă”, după cum sună un nou anunț al autorităților.
Prezent la ședință, Ion Alexandru-Simu, directorul general CFR SA, ne liniștește: „acest proiect este o prioritate și există soluții pentru finanțarea din fonduri europene a acestui obiectiv”. Din nou, prioritate și soluții...și fonduri europene.
Mai mult, deputatul de Dolj, Ștefan Stoica, a făcut un efort anul acesta și i-a scris ministrului Grindeanu. Culmea, tot despre stadiul acestui proiect.
Stoica a aflat...nimic concret. Proiectul este pe o listă „de pe rețeaua primară”. De ce așa? Pentru că, din nou, și pentru Ministerul Transportului, acest proiect este o prioritate, intervenția pe această magistrală fiind vitală.
„În răspunsul oferit de către Ministerul Transporturilor, se comunică stadiul implementării acestui obiectiv de investiții și care sunt demersurile următoare. Mai exact, proiectul de cale ferată Craiova - Calafat se regăsește pe lista proiectelor de pe rețeaua primară, care reprezintă, în fapt, toate intervențiile vitale de modernizare a infrastructurii și, totodată, este precizat că reforma privind dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar este un obiectiv important în Planul Național de Redresare și Reziliență”, scrie Stoica pe Facebook.
Așadar, o suită de metafore, de construcții gramaticale pompoase și promisiuni. Totul din seria obiectivelor care „se vor realiza”, în condițiile în care acest proiect se afla în același stadiu și prin 2019-2020: o prioritate!
Între timp, „totul este vechi și putred”, vorba unui angajat CFR...