Viorica Dăncilă susține că Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a răspuns "în cel mai iresponsabil mod" la toate întrebările.
Ea îi solicită directorului Serviciului lămuriri în cel mai scurt timp despre cazul fetei ucise în Olt, menționând că este inadmisbil să nu existe acuratețe în localizare.
"Așa cum am mai declarat în această seară, urmăresc îndeaproape ancheta de la Olt și sunt în permanentă legătură cu Ministrul Afacerilor Interne pentru actualizări. Domnul Nicolae Moga se află la Caracal și va rămâne acolo atât cât este necesar. Vom analiza toate cauzele acestei tragedii și vom lua toate măsurile necesare, ferm și rapid. Mă voi ocupa personal de toți cei care nu mai au ce căuta în sistem, astfel încât tragedii de genul acesta să nu se mai întâmple. Șeful Poliției Române a fost demis, am mai cerut demisia prefectului județului Olt și a șefului Inspectoratului Județean. De la cel mai înalt nivel până la ultimul responsabil, cei vinovați trebuie să plătească", arată un mesaj publicat vineri seara pe pagina de Facebook a prim-ministrului Viorica Dăncilă.
Liderul PSD susține că STS deocamdată a răspuns "în cel mai iresponsabil mod" la toate întrebările. "Îi solicit personal directorului serviciului lămuriri în acest caz, în cel mai scurt timp. Dar oricare ar fi răspunsul, este inadmisibil să nu existe acuratețe în localizare în secolul 21", a mai transmis șeful Executivului.
Până la această oră, STS a pus la dispoziția Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt toate documentele și înregistrările referitoare la cazul din Caracal, anunță purtătorul de cuvânt al Serviciului, Mariana Pop. În cazul de la Caracal, Mariana Pop a precizat că cele trei apeluri disperate ale adolescentei ucise au fost transferate Poliției. Potrivit acesteia, informațiile de localizare primară în cadrul 112 sunt reglementate de către ANCOM, atât ca format cât și conținut, și nu necesită absolut nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepția afișării transmise de operator în aplicația 112.
”Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul și litera legii” în cazul fetei ucise la Caracal a declarat vineri, într-o conferință de presă, purtătorul de cuvânt al STS, Mariana Pop.
”Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) operează centrele unice pentru apeluri de urgență cu personal propriu 24 de ore din 24. Operatorii 112 ai STS transferă apelurile de urgență către dispecerii agențiilor de intervenție. STS nu are atribuții sau responsabilități care să privească realizarea intervenției. În cazul apelului 112 în discuție, cele trei apeluri primite la Centrul Unic pentru apeluri de Urgență Slatina, toate cele trei apeluri, preluate de operatorii 112 ai STS au fost transferate dispecerilor din cadrul Dispeceratului Poliției Slatina, acestea având o durată de 45 de secunde, respectiv 2.20 minute, 1.38 minute. Informația de localizare primară în cadrul 112 este reglementată de către ANCOM. Nu necesită absolut nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepția afișării zonei transmise de operator în aplicația 112.”
Alexandra Măceşeanu, fata de 15 ani dispărută a reuşit, printr-un efort supraomenesc, să fure un telefon din casa răpitorului şi să sune la 112 în dimineaţa zilei de joi în jurul orei 11.00. Oficialii Poliţiei Române susţin că specialiştii STS n-au reuşit să identifice cu o precizie rezonabilă locul din care a fost făcut apelul telefonic şi că au fost trimişi în trei locaţii greşite, fiind nevoiţi să obţină mandate de percheziţii pentru toate cele adrese şi pierzând astfel timp vital. STS a răspuns acuzaţiilor, afirmând că e datoria companiei de telefonie mobilă să identifice locația. Echipajele au reușit să ajungă la imobilul în care era victima abia după 19 ore. Cu alte cuvinte, polițiștii s-au învârtit pe străzi în Caracal în timp ce fata era ucisă.
Sursa Mediafax